pátek 6. června 2014

Recept: Jahodové daifuku

Update 14.6.2015
K přidání tohoto příspěvku jsem se rozhodla z jediného důvodu. Je období jahod! Za tento týden jsem jich snědla snad tunu a hodlém v tom pokračovat. A pokud vás omrzí jíst jahody samotné, můžete se pokusit o trochu víc asian pokrm :3

VIDEO:
Na šest jahodových daifuku budete potřebovat:
100g rýžové mouky (mochiko)
2 lžíce cukru
95-100ml vody
bramborový škrob (jen na poprášení)
150g anko (sladká pasta z červených fazolí)
6 středních jahod

Popis postupu:
Nejprve si jahody omyjeme a odřízneme horní zelenou část (neotrháváme ať v jahodě není díra). Poté si naši pastu anko rozdělíme na polovinu a z každé půlky uděláme tři stejně velké kuličky ve kterých naše jahody obalíme. Jahody v anko dáme do mísy pokryté potravinářskou fólíí ať nám neosychají a připravíme si obalovací těsto. V míse smícháme rýžovou mouku se vším cukrem a přidáme veškerou vodu. Vznikne nám takový bílý"sliz" který necháme povařit na 15 minut ve vodní lázni. (Nevím jak to popsat, z videa to snad jde pochopit.) Vzniklé "těsto" vyjměte z hrnce a vložte na tác posypaný bramborovým škrobem a zhora ještě těsto posypejte. Těsto rozdělte stejným způsobem jako anko pastu na šest stejných dílků. Z kuliček moči udělejte placičky a ze strany do které budete v kládat jahodu v anko odstraňtě štětečkem škrob. Nakonec jahodu obalte i v moči a rukou upravte do nejkulatějšího stavu, jaký zvládnete. A tadá! Méte své vlastní Jahodové Daifuku!

K přípravě budete potřebvt pastu anko (sladká pasta z červených fazolí), kterou v ČR nejspíše jen tak neseženete (možná v Sapě, ale tam jsem nikdy nebyla), proto přidávám odkaz na Homemade verzi. Fazole, které jsou potřebné na tuto pastu seženete v obchodech s bio potravinami, zdravými potravinami nebo na jiných specializovaných místech. (Možná zkuste i větší supermarket). A v nejhorším případě se dají objednat z internetu :)

"Review"
Z výroby anko
   Kamarádka mi doporučila pár vychytávek ohledně výroby pasty Anko. Pak se mi podařilo najít i její článek, takže rozhodně doporučuju podívat se zde. Jinak já jsme fazole sehnala z obchodu japamania, kdě mě balení 900g vyšlo na 99Kč. Akorát chci upozornit, že je to neuvěřitelně pracné a nikomu nedoporučuji začínat později večer. (Začala jsem v sedm a končila asi o půl jedné)

   Teď už přímo k daifuku:
Před obalováním jahod doporučuji nechat jahody oschnout, nebo je otřít, jinak se vám bude anko strašně lepit a to není moc příjmené... Pokud cnevíte, kde senat rýžovou mouku, tak tady je odkaz na tu, kteoru jsme použila já :) Musím, říct, že jahodové daifukuu nejsou tak sožité, jako třeba melon pan. A časově josu náročné minimálně, do půl hodiny se dají zvládnout. Akorát je nevýhodou velká spotřeba nádobí, ale co už. Jahodové daifuku mi moc chutnaly a i bratrovi. pro ty kterým chutná obyčejné moči a jahody, bude tohle perfektní kombinace! :)
A teď můj fotospam. (Ano, uvědomuji si, že byhch měla fotit kvalitněji)
Holé jahody/jahody v anko

Před 
po

Těsto
Hotové daifuku :3

Žádné komentáře:

Okomentovat

Ještě pořád nekoušu ˇwˇ